Trening nóg podczas pływania w triathlonie!

Opublikowano dnia

Cześć Triathloniści!

Często słyszymy opinię, iż osoby trenujące triathlon, mogą lekceważyć “trening nóg” podczas pływania, ponieważ dobrze jest oszczędzać nogi na rower i bieganie.
Wielu z Was może podzielać tą opinię i czasem w wyposażeniu treningowym nie ma u was deski tzw. kick board służącej treningowi nóg. Gdy widzimy zadanie na pracę nóg w planie treningu, często zdarza nam się niechętnie podchodzić do tej części, nawet zamieniając ją na pływanie całym stylem bazując na twierdzeniu ” a po co mi to..”

Prawdą natomiast jest to, iż nasze nogi muszą być silne we wszystkich trzech dyscyplinach triathlonu. Budowanie ogólnej siły nóg w każdej z tej dyscypliny spowoduje, że będziesz lepszym zawodnikiem. Praca nóg w pływaniu zapewnia około 15-20% napędu podczas pływania. To co naprawdę jest dla Ciebie ważne, to zmniejszenie oporu poprzez poprawną pozycję nóg, którą właśnie poprawisz przez treningi kopnięć, a dzięki temu zredukujesz straty energii. Rzetelny trening kopnięć wpłynie pozytywnie na Twój cały styl, poprawi się koordynacja ruchu nogami oraz rotacja bioder, co z kolei będzie miało zaskakująco dobry wpływ na coraz to lepszą pracę Twoich ramion.

Spróbujcie wprowadzić świadomy trening nóg do swoich sesji pływackich. Dla doskonalenia pozycji ciała względem oporu wody, polecamy pracę ze sprzętem m.in. rurka czołowa FINIS Snorkel, deski pół tonącej FINIS ALIGMENT. Taki zestaw od samego początku uzmysłowi Wam, jak duży wpływ na szybkie pływanie ma optymalna pozycja ciała względem oporu wody. Jeżeli masz problemy z techniką kopnięć i męczysz się na krótkich odcinkach użyj, krótkich płetw treningowych FINIS EDGE. Konstrukcja tych płetw zapewnia korektę poprawnego kopnięcia i eliminuje tzw. ruch z kolan (rowerek). Nie zalecamy używania płetw, które nie są stworzone do treningu pływackiego.

Przykładowe zadanie, które możecie wdrożyć jako ostatnią sesję swojego treningu dla doskonalenia pracy nóg, warto kontrolować poziomy tempa:

Triathlon średnio- zaawansowany:
– 6x50m (rurka czołowa FINIS Snorkel, Deska FINIS Aligment ). Tempo 1-6, czyli każda kolejna długość szybciej od poprzedniej, tak aby ostatnia (6) była najszybsza.
– 200m odpoczynek – luźne płynięcie kraulem ( rurka czołowa FINIS Snorkel)
– 4x50m (rurka czołowa FINIS Snorkel, Deska FINIS Aligment ). Tempo 1-4, czyli każda kolejna długość szybciej od poprzedniej, tak aby ostatnia (4) była najszybsza.
– 100m odpoczynek –  luźne płynięcie stylem ( rurka czołowa FINIS Snorkel)

Triathlon dla początkujących:
– 4x 50 ( rurka czołowa FINIS Snorkel, Deska Aligment, Płetwy FINIS EDGE). 3 długości tempo równe, ostatnia najszybsza.
– 100m odpoczynek – luźne płynięcie kraulem ( rurka czołowa FINIS Snorkel, Płetwy FINIS EDGE)
– 4x 50 nogi na plecach (Deska FINIS Aligment, Płetwy FINIS EDGE). Tempo 1-2 – druga długość szybciej od poprzedniej.
– 100m odpoczynek – luźne płynięcie kraulem ( bez sprzetu)

Przygotowaliśmy dla Was podstronę TRIATHLON, gdzie możecie sprawnie przejść do produktów wybranych specjalnie dla Was: https://finispoland.pl/kategoria-produktu/triathlon/

Życzymy miłego weekendu w wodzie!

#TeamFINIS