UTRZYMAJ MOTYWACJE I SKUPIENIE PODCZAS WYŚCIGU – CZĘŚĆ DRUGA

Opublikowano dnia

Część pierwszą wskazówek znajdziecie w naszym poprzednim artykule –  <tutaj>

Oto część dalsza sprawdzonych sposobów, na to aby utrzymać motywację i skupienie do końca każdego wyścigu i nie załamać się psychicznie:

  1. Rozgrzej się fizycznie!

    Podczas zawodów pływackich, często zauważalne jest zjawisko w którym pływacy zapominają o prawidłowej rozgrzewce. Siedzą na zimnych metalowych trybunach przez kilka godzin bez ruchu, przed samym startem robią kilka szybkich ruchów ramion, a potem są zdziwieni że wolno popłynęli.
    Gotowość psychiczna i fizyczna do startu obejmuje odpowiednie i dokładne rozgrzanie się przed – dlatego nigdy nie lekceważ potęgi rozgrzewki przed startem! Jeśli czujesz, że Twoja intensywność jest opóźniona, ruszaj się!

  2. Intensywnie oddychaj.

    Mimo całej wagi, jaką kładziemy na oddychanie (zarówno w wodzie, jak i poza nią), nie myślimy o tym aż tyle. Głębokie, zamierzone oddechy mogą być pomocne, gdy jesteśmy zbyt nakręceni, zestresowani i musimy się zrelaksować. Wykonując kilka mocnych wydechów przygotowujemy ciało i mózg dla uzyskania wyższego poziomu intensywności. Nie musisz sapać i zaciągać się przez klika minut, aby było skuteczne – wystarczy kilka szybkich podmuchów powietrza i ruszamy!
  3. Wykorzystaj moc wizualizacji, aby uzyskać wydajność której chcesz

    Popularnym sposobem u sportowców na zwiększenie swojej wydajności oraz motywacji jest użycie wizualizacji. W jednym z badań na temat grupy sprinterów, namówiono ich do podjęcia serii wszechstronnych wysiłków w różnych warunkach, na różnych dystansach – mieli przy tym używać wizualizacji – czyli wyobrażenia sobie jak chcieliby biegać. Kiedy sprinterzy używali tej metody, byli szybsi niż pozostałe grupy kontrolne. Wizualizacja działa cuda na kilku różnych poziomach. Mózg ma trudności z rozróżnianiem wyobrażonych i rzeczywistych doświadczeń – co może ułatwić nam wskoczenie na zupełnie inny poziom intensywności i motywacji podczas zawodów!

 

Intensywność jest bronią, z której musimy dobrze korzystać. Każdą z naszych wskazówek należy ćwiczyć w sposób odpowiedni – np. jeśli ścigasz się o godzinie 20:00, nie musisz krążyć po pokoju hotelowym słuchając muzyki, intensywnie oddychając i wywołując w sobie motywującą agresję. Stosuj strategie taktycznie, dowiedz się najpierw co działa na Ciebie najlepiej i wtedy zacznij to stosować podczas mocnych treningów i zawodów.

 

Oliver Poirier-Leroy
Tłumaczenie: Joanna Jakubiak